Per poder signar la seva sol·licitud necessitarà haver seguit els següents passos:

  • Accedir al panell de control de Java (En Windows, faci clic en Inici, a continuació en Panell de Control i a continuació seleccioni Java)
  • Seleccionar la pestanya Seguretat i, en aquesta pestanya, prémer el botó Editar llista de llocs

Cómo necesito tener configurada la seguridad Java para firmar la solicitud

  • Prémer el botó Agregar i a continuació introduir, com a valor de 'Ubicació' per al nou lloc, el següent valor: https://sede.mjusticia.gob.es
  • Confirmar l'operació prement el botó Acceptar

En primer lloc cal tenir en compte que el titular del compte bancari sobre el qual es pretén fer el càrrec de la taxa ha de ser el mateix que el titular del certificat digital amb què es signaran les dades de la sol·licitud (el sol·licitant).

Per al pagament de la taxa s'utilitza la passarel·la de pagaments de l'Agència Tributària i depenent del tipus de pagament haureu de comprovar que el vostre banc o caixa admet aquest tipus de cobraments i l'horari en què ho fan.

Pagaments amb targeta de crèdit

Només es pot pagar amb targetes de crèdit adherides a bancs o caixes que estiguin a la llista que proporciona l'Agència Tributària (Vegeu la llista), l'enllaç de la qual apareix al formulari, al costat de la casella on s'ha de posar el codi de l'entitat, i a la pàgina d'informació general.

El codi de l'entitat és el que apareix a la mateixa llista anterior.

Reviseu l’horari de funcionament de la vostra entitat financera (Vegeu l’horari).

Pagaments amb càrrec en compte

Només es pot pagar amb bancs o caixes que estiguin a la llista que proporciona l'Agència Tributària (Vegeu la llista), l'enllaç de la qual apareix al formulari, al costat de la casella on s'ha de posar el codi de l'entitat, i a la pàgina d'informació general.

Reviseu l’horari de funcionament de la vostra entitat financera (Vegeu l’horari).

En primer lloc, comproveu que efectivament heu pagat la taxa, consultant:

Si heu pagat, és possible que hagi ocorregut un error tècnic pel qual no hem pogut mostrar-vos l'identificador.

Visiteu la pàgina Recupereu identificador per veure els identificadors de les sol•licituds que hàgiu fet. Necessitareu el vostre certificat digital (les dades de l'esmentat certificat han de coincidir amb les del sol•licitant).

Si heu pagat i no existeix l'Identificador, haureu d'optar per reclamar la devolució dels diners i tornar a intentar-ho telemàticament o fer la petició per una altra de les vies possibles de sol•licitud (per correu o presencial).

Si no apareix el càrrec de l'Agència Tributària, no s'ha fet la sol•licitud. Les possibles causes són, entre d'altres:

  • Pagament amb targeta de crèdit adscrita a una entitat no permesa.
  • Pagament amb càrrec en compte d'una entitat no permesa.
  • El sol·licitant no és titular del compte bancari sobre el qual pretén fer el càrrec.
  • El banc no ofereix aquest servei en l'horari en què s'ha fet la sol·licitud

Aquest és un comportament que es dóna al navegador Internet Explorer (versions 7 i 8) quan es té desactivada l'opció de 'Preguntar automàticament si s'ha de baixar un arxiu»

Per activar aquesta opció

  • A la barra de menú, premeu «Eines» i després «Opcions d'Internet»
  • Seleccioneu la pestanya «Seguretat»
  • Premeu el botó «Nivell personalitzat...»
  • Desplaceu-vos fins a les opcions de «Baixades»
  • Activeu la casella «Habiliteu» dins de «Preguntar automàticament si s'ha de baixar un arxiu»
  • Premeu «Accepteu»

Cómo activar la descarga automática de archivos con Explorer