Quins certificats electrònics puc utilitzar en aquest tràmit?
Per identificar-se i signar electrònicament les sol·licituds i els pagaments, s'admetran els certificats electrònics de clau pública, no revocats, admesos per @firma, la plataforma de validació i signatura electrònica del Consell Superior d'Administració Electrònica. Es poden trobar dades dels certificats actualment vàlides a la pàgina web: DNI electrónico > Autoridades de validación
La plataforma @firma admet certificats electrònics reconeguts d'acord amb l'estàndard ITU-t X.509 v3, emesos per múltiples prestadors de serveis de certificació. Tots els prestadors es troben inscrits en el Registre de la Secretaria d'Estat de Telecomunicacions i per a la Societat d'Informació del Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç d'autoritats d'acord amb allò que estableix l'article 30 de la Llei 59/2003, de 19 de desembre, de signatura electrònica.
Els certificats electrònics d'usuari han d'estar instal·lats al navegador o disponibles a través d'un mòdul PKCS#11 instal·lat al navegador (cas del DNI electrònic).
Si el certificat amb què preteneu autenticar-vos i signar no és d'usuari (hi ha certificats de component, d'entitat jurídica, etc.), pot ser que alguna de les dades personals obligatòries (nom, primer cognom, NIF) no s'ompli, amb la qual cosa la sol·licitud serà rebutjada.
DNI electrònic
L'ús de DNI electrònic per a l'autenticació i signatura en el procés de sol·licitud de certificats requereix tenir instal·lat a l'ordinador del ciutadà un navegador, lector de targetes criptogràfiques i sistema operatiu admesos, a més de la instal·lació d'un mòdul criptogràfic.
Tota la informació d'interès i descàrregues necessàries per utilitzar el DNI electrònic, es pot trobar en aquest enllaç: DNI electrònic.
Alguns tràmits requereixen que us identifiqueu electrònicament (de la mateixa manera que també ho hauríeu de fer si féssiu el tràmit presencialment).
Us podeu identificar electrònicament mitjançant el DNI electrònic.
També ho podeu fer mitjançant altres certificats electrònics expedits per les autoritats de certificació admesos en aquesta seu.
Informació i ajuda
- Preguntas Frecuentes: Cl@ve
- Inhabilitación de Registros de la Propiedad, Mercantiles y de Bienes Muebles
- Certificat digital. Autenticació i signatura
- Normativa
- Calendari de dies inhàbils
- Registre electrònic del Ministeri de Justícia
- Quejas y sugerencias
- Cartes de Serveis
- Protecció de dades de caràcter personal
- Dades obertes del Ministeri de Justícia
- Preguntes freqüents
- DNI electrònic
- Verificació de segells electrònics de la Seu
- Assessorament electrònic
- Ajuda. Primers passos
- Relació de mitjans electrònics que el ciutadà pot utilitzar per comunicar-se a la Seu electrònica
- Resolgui els seus dubtes
- Preguntes freqüents en la sol·licitud de certificats de Registre Civil: naixement, matrimoni i defunció