Com necessito tenir configurada la seguretat Java per signar la sol·licitud?
Per poder signar la seva sol·licitud necessitarà haver seguit els següents passos:
- Accedir al panell de control de Java (En Windows, faci clic en Inici, a continuació en Panell de Control i a continuació seleccioni Java)
- Seleccionar la pestanya Seguretat i, en aquesta pestanya, prémer el botó Editar llista de llocs
- Prémer el botó Agregar i a continuació introduir, com a valor de 'Ubicació' per al nou lloc, el següent valor: https://sede.mjusticia.gob.es
- Confirmar l'operació prement el botó Acceptar
Quins bancs o caixes puc utilitzar per pagar la taxa d'aquest tràmit?
En primer lloc cal tenir en compte que el titular del compte bancari sobre el qual es pretén fer el càrrec de la taxa ha de ser el mateix que el titular del certificat digital amb què es signaran les dades de la sol·licitud (el sol·licitant).
Per al pagament de la taxa s'utilitza la passarel·la de pagaments de l'Agència Tributària i depenent del tipus de pagament haureu de comprovar que el vostre banc o caixa admet aquest tipus de cobraments i l'horari en què ho fan.
Pagaments amb targeta de crèdit
Només es pot pagar amb targetes de crèdit adherides a bancs o caixes que estiguin a la llista que proporciona l'Agència Tributària (Vegeu la llista), l'enllaç de la qual apareix al formulari, al costat de la casella on s'ha de posar el codi de l'entitat, i a la pàgina d'informació general.
El codi de l'entitat és el que apareix a la mateixa llista anterior.
Reviseu l’horari de funcionament de la vostra entitat financera (Vegeu l’horari).
Pagaments amb càrrec en compte
Només es pot pagar amb bancs o caixes que estiguin a la llista que proporciona l'Agència Tributària (Vegeu la llista), l'enllaç de la qual apareix al formulari, al costat de la casella on s'ha de posar el codi de l'entitat, i a la pàgina d'informació general.
Reviseu l’horari de funcionament de la vostra entitat financera (Vegeu l’horari).
He realitzat els primers passos de la sol•licitud, però a l'hora de fer el pagament, em tornen un error, què puc fer?
En primer lloc, comproveu que efectivament heu pagat la taxa, consultant:
- El vostre compte bancari.
- La pàgina web de l'Agència Tributària:
https://www2.agenciatributaria.gob.es/es13/h/pago0x7a.html?tip=PRO&con=at&mov=02
Si heu pagat, és possible que hagi ocorregut un error tècnic pel qual no hem pogut mostrar-vos l'identificador.
Visiteu la pàgina Recupereu identificador per veure els identificadors de les sol•licituds que hàgiu fet. Necessitareu el vostre certificat digital (les dades de l'esmentat certificat han de coincidir amb les del sol•licitant).
Si heu pagat i no existeix l'Identificador, haureu d'optar per reclamar la devolució dels diners i tornar a intentar-ho telemàticament o fer la petició per una altra de les vies possibles de sol•licitud (per correu o presencial).
Si no apareix el càrrec de l'Agència Tributària, no s'ha fet la sol•licitud. Les possibles causes són, entre d'altres:
- Pagament amb targeta de crèdit adscrita a una entitat no permesa.
- Pagament amb càrrec en compte d'una entitat no permesa.
- El sol·licitant no és titular del compte bancari sobre el qual pretén fer el càrrec.
- El banc no ofereix aquest servei en l'horari en què s'ha fet la sol·licitud
La Plataforma @firma admite Certificados Electrónicos reconocidos conforme el estándar ITU-T X.509 v3, emitidos por múltiples Prestadores de servicios de Certificación. Todos los Prestadores se encuentran inscritos en el Registro de la Secretaria de Estado de Telecomunicaciones y para la Sociedad de Información del Ministerio de Industria, Turismo y Comercio de Autoridades conforme a lo establecido en el Artículo 30 de la Ley 59/2003, de 19 de diciembre, de Firma Electrónica.
Los Certificados Electrónicos de usuario deben estar instalados en el Navegador o disponibles a través de un módulo PKCS#11 instalado en el Navegador (caso del DNIe).
Si el Certificado con el que pretende Autenticarse y Firmar no es de usuario (hay Certificados de Componente, de Entidad Jurídica, etc.), puede que alguno de los datos personales obligatorios (Nombre, Primer Apellido, NIF) no se rellene, con lo que la solicitud será rechazada.
DNI Electrónico:
El uso de DNI Electrónico para la Autenticación y Firma en el proceso de Solicitud de Certificados, requiere tener instalado en el ordenador del Ciudadano un Navegador, Lector de Tarjetas Criptográficas y Sistema Operativo que estén soportados, además de la instalación de un Módulo Criptográfico.
Toda la información de interés y descargas necesarias para usar el DNI Electrónico, se puede encontrar en este enlace: DNI electrónico.
Algunos Trámites requieren que se Identifique Electrónicamente (de la misma manera que también tendría que hacerlo si realizara el trámite presencialmente).
Puede Identificarse Electrónicamente mediante el DNI Electrónico.
También puede hacerlo mediante otros Certificados Electrónicos expedidos por las Autoridades de Certificación admitidos en esta Sede.
Intento baixar un arxiu, apareix un instant i desapareix. Tinc el bloqueig de finestres emergents desactivat, què puc fer?
Aquest és un comportament que es dóna al navegador Internet Explorer (versions 7 i 8) quan es té desactivada l'opció de 'Preguntar automàticament si s'ha de baixar un arxiu»
Per activar aquesta opció
- A la barra de menú, premeu «Eines» i després «Opcions d'Internet»
- Seleccioneu la pestanya «Seguretat»
- Premeu el botó «Nivell personalitzat...»
- Desplaceu-vos fins a les opcions de «Baixades»
- Activeu la casella «Habiliteu» dins de «Preguntar automàticament si s'ha de baixar un arxiu»
- Premeu «Accepteu»
Informació i ajuda
- Preguntas Frecuentes: Cl@ve
- Inhabilitación de Registros de la Propiedad, Mercantiles y de Bienes Muebles
- Certificat digital. Autenticació i signatura
- Normativa
- Calendari de dies inhàbils
- Registre electrònic del Ministeri de Justícia
- Quejas y sugerencias
- Cartes de Serveis
- Protecció de dades de caràcter personal
- Dades obertes del Ministeri de Justícia
- Preguntes freqüents
- DNI electrònic
- Verificació de segells electrònics de la Seu
- Assessorament electrònic
- Ajuda. Primers passos
- Relació de mitjans electrònics que el ciutadà pot utilitzar per comunicar-se a la Seu electrònica
- Resolgui els seus dubtes
- Preguntes freqüents en la sol·licitud de certificats de Registre Civil: naixement, matrimoni i defunció