Per què no aconsegueixo signar la sol·licitud ni realitzar el pagament de taxes?
A partir de la versió 45, Google Chrome ha deixat de suportar els components Java necessaris per a la signatura i el pagament de taxes en Seu, per la qual cosa la sol·licitud d'aquest certificat no podrà completar-se de forma reeixida si usa aquest navegador en la seva versió 45 o posterior. La comprovació de l'estat de sol·licitud i la descàrrega sí podran realitzar-se amb aquestes versions de navegador.
En cas que estigui accedint a la seu amb un navegador diferent a l'indicat pot verificar si el seu equip compleix els requisits a l'apartat 'Comprova si el teu equip compleix amb els requisits per realitzar el tràmit'.
Pot obtenir-se més informació sobre aquest tema a les respectives pàgines oficials de Chrome i Java:
Estic utilitzant el navegador Firefox i no em reconeix el certificat de la meva targeta criptogràfica, què puc fer?
Perquè Firefox reconegui una targeta criptogràfica, s'ha de carregar el mòdul PKCS #11 corresponent.
Per exemple, per a la targeta CERES sota Windows, s'ha de seleccionar el mòdul PkcsV2GK.dll, que normalment és en WINDOWS/system32 o WINDOWS/system.
Haureu de consultar al vostre proveïdor de targetes quin mòdul s'ha d'instal·lar al navegador i on es pot localitzar al vostre ordinador.
Una vegada localitzat el mòdul, el procediment seria (exemple per a Firefox 4):
- Aneu a Eines > Opcions > Avançat > Xifrat
- Premeu el botó Dispositius de seguretat
- Ens apareixerà una finestra on se'ns mostren els mòduls de seguretat instal·lats
- Per instal·lar el nostre premerem el botó Carregueu
- Esborrarem el text «Nou mòdul PKCS#11» i teclejarem un text recordatori (per exemple, CERES PKCS#11)
- A continuació haurem d'indicar l'arxiu que conté el mòdul. Per a això, premerem el botó Cerqueu i buscarem a la finestra d'explorador del sistema l'esmentat fitxer (PkcsV2GK.dll si es tracta de CERES, localitzat en WINDOWS/system32 o WINDOWS/system)
- Per acabar, premerem el botó Accepteu diverses vegades per finalitzar el procés
- Tot seguit tancarem i tornarem a iniciar Firefox.
Quan estic efectuant el tràmit em demana una contrasenya mestra, què he de posar-hi?
La contrasenya mestra (o Master Password) és una contrasenya pròpia del navegador Mozilla Firefox que té la finalitat d'augmentar-ne el nivell de seguretat. Si la teniu establerta, Firefox us la sol·licitarà cada vegada que hàgiu d'usar el certificat electrònic.
Per comprovar si teniu contrasenya mestra:
- A la barra de menú, premeu 'Eines' i després 'Opcions'
- Seleccioneu la pestanya 'Seguretat'
- Verifiqueu l'estat de la casella 'Utilitza una contrasenya mestra' en l'apartat Contrasenyes.
Des d'aquest menú podreu establir una contrasenya mestra en cas que no n'existeixi cap, o bé canviar l'actual prement Canvia la contrasenya mestra.
Si no recordeu la vostra contrasenya mestra no podreu utilitzar el certificat electrònic instal·lat al navegador. Existeix l'opció de restablir la contrasenya mestra, que elimina la contrasenya mestra actual i permet establir-ne una de nova, però aquesta acció elimina tots els certificats electrònics que estiguin instal·lats. En aquest cas, assegureu-vos que disposeu d'una còpia de seguretat dels certificats electrònics per poder tornar a instal·lar-los, o caldrà tornar a sol·licitar els certificats.
Si disposeu de còpies de seguretat dels vostres certificats i voleu restablir la contrasenya mestra, teclegeu açò a la barra d'adreces del navegador:
chrome://pippki/content/resetpassword.xul
Premeu 'Intro' i tindreu l'opció de reiniciar la contrasenya mestra. Recordeu que aquesta acció eliminarà els certificats electrònics del navegador.
Per a més informació, consulteu el Manual 'Gestor de certificats a Mozilla Firefox' Aquest enllaç s'obre en una nova pantalla .
Quin visualitzador de documents he de tenir per poder obrir els documents relacionats amb aquest tràmit?
Per poder visualitzar els documents relacionats amb aquest tràmit ha de disposar d'un lector PDF.
En el cas de la postil·la electrònica, perquè Adobe Reader sigui capaç de validar la vostra signatura digital, heu de tenir la versió Adobe Reader X.
No em puc descarregar el justificant de la sol licitud
Si el justificant no s'ha descarregat correctament, es poden guardar les dades referents a la sol·licitud fent una còpia de la informació que es mostra en pantalla. Per a això, heu d'anar al menú Arxiu > Anomenar i desar i hi apareixerà una finestra de diàleg. Seleccioneu la ruta on voleu desar la còpia i un nom per a l'arxiu i el tipus d'arxiu, i finalment premeu el botó Desar.
M'apareixen diversos advertiments de seguretat quan estic fent el tràmit, què he de fer?
És possible que entre el pas 2 i el 3 del tràmit, quan s'han emplenat els camps obligatoris i s'està preparat per a la signatura, aparegui un missatge d'aquest tipus:
Cal prémer el botó «Executeu» per poder continuar amb el tràmit.
És possible que aparegui un missatge d'aquest tipus quan es signa la sol·licitud:
Cal contestar que «No», ja que contestant «Sí» la sol·licitud es tramitarà.
Informació i ajuda
- Preguntas Frecuentes: Cl@ve
- Inhabilitación de Registros de la Propiedad, Mercantiles y de Bienes Muebles
- Certificat digital. Autenticació i signatura
- Normativa
- Calendari de dies inhàbils
- Registre electrònic del Ministeri de Justícia
- Quejas y sugerencias
- Cartes de Serveis
- Protecció de dades de caràcter personal
- Dades obertes del Ministeri de Justícia
- Preguntes freqüents
- DNI electrònic
- Verificació de segells electrònics de la Seu
- Assessorament electrònic
- Ajuda. Primers passos
- Relació de mitjans electrònics que el ciutadà pot utilitzar per comunicar-se a la Seu electrònica
- Resolgui els seus dubtes
- Preguntes freqüents en la sol·licitud de certificats de Registre Civil: naixement, matrimoni i defunció