• Tramitació telemàtica completa

Aquest servei et permetrà obtenir el teu Certificat Literal de Naixementen el moment, sempre que sigui possible emetre'l en línia. Cal identificar-se per un dels mètodes previstos en el CODI.

Per a això, es verificaran les vostres dades d'identitat, mitjançant el servei “Consulta de Dades d'Identitat” prestat per la Direcció General de la Policia, podeu oposar-vos a aquesta consulta no utilitzant aquest servei.

En el cas que vostè:

  • S'oposa a la verificació anterior;
  • Necessitar un certificat especial (multilingüe, extret, multilingüe...);
  • Necessitar-lo per a una finalitat específica (per exemple, per obtenir el DNI o el passaport per primera vegada o canviant-ne les dades);
  • ​O altres casos concrets.

Cal que utilitzeu un dels tràmits generals de “Sol·licitud de certificat de naixement” que trobareu en aquesta mateixa pàgina, que requereixen l'emplenament d'un formulari més ampli, oferint totes les opcions possibles per sol·licitar els certificats de naixement.”

  • Tramitació telemàtica completa

Per accedir a aquest tràmit és necessari disposar de certificat digital o estar registrat en Clau per identificar-se de forma única.

La certificació que se sol·licita pot ser para un mateix, o per a una altra persona.

A partir de les dades proporcionades en la seva sol·licitud es verificarà la disponibilitat per mitjans telemàtics de la informació. Si està disponible, la seva certificació s'expedirà al moment. De no ser així, el sistema li informarà sobre si rebrà el certificat per correu postal en l'adreça que indiqui en la sol·licitud, o li proporcionarà informació de com ha de procedir per obtenir-ho.

No serà possible realitzar sol·licituds del mateix certificat fins a passats 15 dies des de l'anterior. Aquesta limitació no afecta a les sol·licituds de certificats que puguin emetre's al moment.

En cas de sol·licitar el certificat com a tercer autoritzat per la persona inscrita o pel seu representant, si la sol·licitud es dirigeix a una oficina del Registre Civil en la qual ja s'hagi implantat el nou model de Registre Civil, llei 20/2011, es pot exigir l'aportació d'una autorització de la persona inscrita. En aquest cas es pot utilitzar el següent model d'autorització (PDF, 60 KB)

Preguntes freqüents

  • Tramitació telemàtica completa

La certificació que se sol·licita pot ser para un mateix, o per a una altra persona.

El certificat sol·licitat per aquesta via es remetrà sempre per correu ordinari al domicili indicat en la sol·licitud.

Si disposa d'un certificat digital o està registrat en Clau pot utilitzar el servei que sí requereix identificació electrònica i que trobarà en aquesta mateixa pàgina i a través del que, si és possible, podrà obtenir el certificat on-line.

No serà possible realitzar sol·licituds del mateix certificat fins a passats 15 dies des de l'anterior. Aquesta limitació no afecta a les sol·licituds de certificats que puguin emetre's al moment.

En cas de sol·licitar el certificat com a tercer autoritzat per la persona inscrita o pel seu representant, si la sol·licitud es dirigeix a una oficina del Registre Civil en la qual ja s'hagi implantat el nou model de Registre Civil, llei 20/2011, es pot exigir l'aportació d'una autorització de la persona inscrita. En aquest cas es pot utilitzar el següent model d'autorització (PDF, 60 KB)

AVÍS:

Donat el volum acumulat de peticions d'expedició de certificats de naixement motivat per la vaga de funcionaris al servei de la Administració de Justícia, i encara quan s'estan atenent amb la major celeritat possible, l'enviament dels mateixos sofreix una demora, per la qual cosa li recordem que, si vostè és el mateix inscrit o el seu representant legal i la data de la inscripció del naixement és posterior a l'any 1950, pot utilitzar el servei de sol·licitud de certificats amb identificació electrònica mitjançant Cl@ve que li permetrà descarregar-l'hi automàticament en fer la sol·licitud.

Per a registrar-se en Cl@ve punxi aquí.

  • Tramitació telemàtica completa

Els organismes, entitats o tercers destinataris dels documents electrònics de Registre Civil han de comprovar la seva validesa des d'aquest apartat consignant el Codi Segur/Segur de Verificació que inclou el document.

Per accedir a aquest tràmit NO és necessari identificar-se mitjançant Clau. Podrà visualitzar i descarregar el document electrònic la validesa del qual es desitja comprovar.

S'informa que els CSV que poden validar-se en aquest servei són els que comencen per RG, NS o MS.

  • Tramitació telemàtica parcial

A través d'aquest servei, es pot obtenir informació sobre dades registrals amb valor merament informatiu, no tenint en cap cas la consideració de certificació dels seients del Registre Civil. Aquestes dades comprenen els més rellevants recollits en les inscripcions principals de naixement des de l'any 1996 fins a octubre de l'any 2021 i matrimoni des de l'any 1989 fins a setembre de 2021.

No s'inclouen aquelles dades la inscripció de les quals ha de recollir-se al marge de la inscripció principal, per exemple: el canvi de nom i/o cognoms, divorci, nacionalitat, etc. a què es refereixen els articles 39, 46, 62, 76 i 77 de la Llei del Registre Civil. Tampoc els referits a la Secció de Tuteles.