• Tramitació telemàtica completa

Este servicio le permitirá obtener en el momento su Certificado Literal de Matrimonio, siempre que sea posible la emisión online del mismo. Es necesario identificarse mediante uno de los métodos previstos en CLAVE.

Para ello, se comprobarán sus datos de identidad, utilizando el servicio “Consulta de datos de identidad” que proporciona la Dirección General de la Policía, puede oponerse a dicha consulta no utilizando este servicio.

Para el caso de que usted:

  • Se oponga a la comprobación anterior;
  • Necesite un certificado especial (plurilingüe, en extracto, multilingüe…);
  • El matrimonio se haya celebrado en España hace menos de dos meses o se haya celebrado en el extranjero;
  • Necesite solicitarlo para un tercero;
  • U otras casuísticas específicas.

Debe utilizar el trámite general de “Solicitud de certificado de Matrimonio” que encontrará en esta misma página, y que requiere la cumplimentación de un formulario más amplio, al ofrecer todas las opciones posibles de solicitud de certificados de matrimonio.

  • Tramitació telemàtica completa

Per accedir a aquest tràmit és necessari disposar de certificat digital o estar registrat en Clau per identificar-se de forma única.

La certificació que se sol·licita pot ser para un mateix, o per a una altra persona.

A partir de les dades proporcionades en la seva sol·licitud es verificarà la disponibilitat per mitjans telemàtics de la informació. Si està disponible, la seva certificació s'expedirà al moment. De no ser així, el sistema li informarà sobre si rebrà el certificat per correu postal en l'adreça que indiqui en la sol·licitud, o li proporcionarà informació de com ha de procedir per obtenir-ho. ​

No serà possible realitzar sol·licituds del mateix certificat fins a passats 15 dies des de l'anterior. Aquesta limitació no afecta a les sol·licituds de certificats que puguin emetre's al moment.

En cas de sol·licitar el certificat com a tercer autoritzat per la persona inscrita o pel seu representant, si la sol·licitud es dirigeix a una oficina del Registre Civil en la qual ja s'hagi implantat el nou model de Registre Civil, llei 20/2011, es pot exigir l'aportació d'una autorització de la persona inscrita. En aquest cas es pot utilitzar el següent model d'autorització (PDF, 60 KB)

Preguntes freqüents

  • Tramitació telemàtica completa

La certificació que se sol·licita pot ser para un mateix, o per a una altra persona.

El certificat sol·licitat per aquesta via es remetrà sempre per correu ordinari al domicili indicat en la sol·licitud.

Si disposa d'un certificat digital o està registrat en Clau pot utilitzar el servei que sí requereix identificació electrònica i que trobarà en aquesta mateixa pàgina i a través del que, si és possible, podrà obtenir el certificat on-line.

No serà possible realitzar sol·licituds del mateix certificat fins a passats 15 dies des de l'anterior. Aquesta limitació no afecta a les sol·licituds de certificats que puguin emetre's al moment.

En cas de sol·licitar el certificat com a tercer autoritzat per la persona inscrita o pel seu representant, si la sol·licitud es dirigeix a una oficina del Registre Civil en la qual ja s'hagi implantat el nou model de Registre Civil, llei 20/2011, es pot exigir l'aportació d'una autorització de la persona inscrita. En aquest cas es pot utilitzar el següent model d'autorització (PDF, 60 KB)

Preguntes freqüents

  • Tramitació telemàtica completa

Els organismes, entitats o tercers destinataris dels documents electrònics de Registre Civil han de comprovar la seva validesa des d'aquest apartat consignant el Codi Segur/Segur de Verificació que inclou el document.

Per accedir a aquest tràmit NO és necessari identificar-se mitjançant Clau. Podrà visualitzar i descarregar el document electrònic la validesa del qual es desitja comprovar.

S'informa que els CSV que poden validar-se en aquest servei són els que comencen per RG, NS o MS.

  • Tramitació telemàtica parcial

A través d'aquest servei, es pot obtenir informació sobre dades registrals amb valor merament informatiu, no tenint en cap cas la consideració de certificació dels seients del Registre Civil. Aquestes dades comprenen els més rellevants recollits en les inscripcions principals de naixement des de l'any 1996 fins a octubre de l'any 2021 i matrimoni des de l'any 1989 fins a setembre de 2021.

No s'inclouen aquelles dades la inscripció de les quals ha de recollir-se al marge de la inscripció principal, per exemple: el canvi de nom i/o cognoms, divorci, nacionalitat, etc. a què es refereixen els articles 39, 46, 62, 76 i 77 de la Llei del Registre Civil. Tampoc els referits a la Secció de Tuteles.