Ir a Contenido

Seu Electrònica del Ministeri de Justícia

Seu Electrònica del Ministeri de Justícia Accés al portal del Ministeri de Justícia
Divendres, 24 Maig 2019 21:25 Actualitzar data Hora oficial
Advertència: pot no correspondre a l'hora exacta.
Per tant, té caràcter 'merament informatiu i en cap cas de certificació horària

Menú principal

Resolgui els seus dubtes.

Quins sistemes operatius puc utilitzar per a aquest tràmit?

A causa de la gran quantitat de sistemes operatius que existeixen en l'actualitat i la velocitat a la qual evolucionen, la via més òptima per comprovar els requisits de sistema operatiu és mitjançant l'enllaç "Comprova si el teu equip compleix amb els requisits mínims per realitzar el tràmit" associat a cada tràmit.

Quins navegadors puc utilitzar per a aquest tràmit?

A causa de la gran quantitat de navegadors que existeixen en l'actualitat i la velocitat a la qual evolucionen, la via més òptima per comprovar els requisits de navegador és mitjançant l'enllaç "Comprova si el teu equip compleix amb els requisits mínims per realitzar el tràmit" associat a cada tràmit.

Què he de configurar al meu navegador per poder fer aquest tràmit?

Hi ha diverses coses que heu de tenir configurades correctament al vostre navegador per poder fer aquest tràmit:

1. Tenir JavaScript activat

Per poder signar i enviar la sol•licitud, el vostre navegador ha de tenir activat Javascript.

Depenent del navegador utilitzat, la manera d'activar JavaScript pot variar. Consulteu l'ajuda del vostre navegador si teniu algun dubte.

A tall d'exemple:

Per activar Javascript al navegador Mozilla Firefox

  • A la barra de menú, premeu «Eines» i després «Opcions...». Si teniu desactivada la barra de menú, feu clic a la pestanya «Firefox» i seleccioneu «Opcions» i després «Opcions»
  • Seleccioneu la pestanya «Contingut»
  • Activeu la casella «Habilita el JavaScript»
  • Premeu «D'acord»

Cómo activar JavaScript en el navegador Firefox

Para activar Javascript en el navegador Internet Explorer

  • A la barra de menú, premeu «Eines» i després «Opcions d'Internet»
  • Seleccioneu la pestanya «Seguretat»
  • Premeu el botó «Nivell personalitzat...»
  • Desplaceu-vos fins a les opcions d'«Automatització»
  • Activeu la casella «Habilitar» dins d'«Active scripting»
  • Premeu «Acceptar»

Com activar JavaScript al navegador Explorer

Per activar Javascript al navegador Google Chrome

  • A la barra de menú, feu clic a la icona de la clau anglesa
  • Seleccioneu l'opció «Configuració»
  • A la part inferior, seleccioneu «Mostra la configuració avançada...»
  • Dins de la secció «Privadesa», seleccioneu «Configuració del contingut»
  • Dins de la secció «JavaScript», activeu la casella «Permet que tots els llocs executin JavaScript (opció recomanada)»
  • Premeu «D'acord»

Cómo activar JavaScript en el navegador Chrome

2. Tenir el bloqueig de finestres emergents desactivat

Per poder visualitzar els documents associats a aquest tràmit (rebut de presentació i el mateix certificat sol·licitat), el navegador ha de tenir desactivat el bloqueig de finestres emergents.

Consulteu l'ajuda del vostre navegador si teniu algun dubte.

A tall d'exemple:

Per treure el bloqueig al navegador Mozilla Firefox 3.6

  • A la barra de menú, premeu «Eines» i després «Opcions...»
  • Seleccioneu la pestanya «Continguts»
  • Desactiveu la casella «Bloquegeu finestres emergents»
  • Premeu «Accepteu»

No bloquejar finestres emergents amb navegador Firefox

Per treure el bloqueig al navegador Internet Explorer 8

  • A la barra de menú, premeu «Eines» i després «Opcions d'Internet»
  • Seleccioneu la pestanya «Privadesa»
  • Desactiveu la casella «Activeu el bloquejador d'elements emergents»
  • Premeu «Accepteu»

No bloquejar finestres emergents amb navegador Explorer

Si addicionalment es disposa al navegador d'una barra d'eines de Google, Yahoo o un altre servei similar, cal comprovar que aquesta barra d'eines tampoc no bloqueja les finestres emergents.

A tall d'exemple:

No bloquejar finestres emergents amb barra d'eines

3. No useu el protocol de transport segur TLS 1.1 ni TLS 1.2

Actualment, els nostres tràmits no estan preparats per funcionar amb els protocols de transport segur TLS 1.1/1.2.

Si esteu usant Internet Explorer en les darreres versions, haureu de desactivar aquests protocols. Per a això, seguiu aquestes instruccions:

  • A la barra de menú, premeu «Eines» i després «Opcions d'Internet» 
  • Seleccioneu la pestanya «Opcions avançades»
  • Desplaceu-vos fins a les opcions de «Seguretat»
  •  Desactiveu les caselles «Usar TLS 1.1» i «Usar TLS 1.
  • Premeu «Accepteu»

4. Tenir instal·lada una màquina virtual Java

Per poder efectuar el tràmit de la sol·licitud, cal tenir instal·lat al navegador la màquina virtual de Java.

Per comprovar la màquina virtual Java que teniu i, si escau, actualitzar-la a una versió compatible, visiteu la pàgina

webhttp://www.java.com/es/download/installed.jsp

En aquesta pàgina, prement el botó «Verificar la versión de Java» (Verifiqueu la versió de Java) podreu conèixer la versió que teniu en l'actualitat i, si escau, la possibilitat d'actualitzar-la a l'última versió estable compatible amb aquest servei. Per poder fer les sol·licituds que requereixen signatura digital, haureu de instal·lar una versió compatible, disponible a

http://www.java.com/es/

Es recomana deixar únicament una versió de Java i desinstal·lar les que no s'usin per evitar possibles problemes d'incompatibilitat.

Podeu comprovar els requisits de màquina virtual Java mitjançant l'enllaç "Comproveu si el vostre equip compleix els requisits necessaris per fer el tràmit" associat a cada tràmit.

Per què no aconsegueixo signar la sol·licitud ni realitzar el pagament de taxes?

A partir de la versió 45, Google Chrome ha deixat de suportar els components Java necessaris per a la signatura i el pagament de taxes en Seu, per la qual cosa la sol·licitud d'aquest certificat no podrà completar-se de forma reeixida si usa aquest navegador en la seva versió 45 o posterior. La comprovació de l'estat de sol·licitud i la descàrrega sí podran realitzar-se amb aquestes versions de navegador.

En cas que estigui accedint a la seu amb un navegador diferent a l'indicat pot verificar si el seu equip compleix els requisits a l'apartat "Comprova si el teu equip compleix amb els requisits per realitzar el tràmit".

Pot obtenir-se més informació sobre aquest tema a les respectives pàgines oficials de Chrome i Java:

Com necessito tenir configurada la seguretat Java per signar la sol·licitud?

Per poder signar la seva sol·licitud necessitarà haver seguit els següents passos:

  • Accedir al panell de control de Java (En Windows, faci clic en Inici, a continuació en Panell de Control i a continuació seleccioni Java)
  • Seleccionar la pestanya Seguretat i, en aquesta pestanya, prémer el botó Editar llista de llocs

Cómo necesito tener configurada la seguridad Java para firmar la solicitud

  • Prémer el botó Agregar i a continuació introduir, com a valor de "Ubicació" per al nou lloc, el següent valor: https://sede.mjusticia.gob.es
  • Confirmar l'operació prement el botó Acceptar

Quan estic efectuant el tràmit em demana una contrasenya mestra, què he de posar-hi?

La contrasenya mestra (o Master Password) és una contrasenya pròpia del navegador Mozilla Firefox que té la finalitat d'augmentar-ne el nivell de seguretat. Si la teniu establerta, Firefox us la sol·licitarà cada vegada que hàgiu d'usar el certificat electrònic.

Per comprovar si teniu contrasenya mestra:

  • A la barra de menú, premeu "Eines" i després "Opcions"
  • Seleccioneu la pestanya "Seguretat"
  • Verifiqueu l'estat de la casella "Utilitza una contrasenya mestra" en l'apartat Contrasenyes.

Des d'aquest menú podreu establir una contrasenya mestra en cas que no n'existeixi cap, o bé canviar l'actual prement Canvia la contrasenya mestra.

Si no recordeu la vostra contrasenya mestra no podreu utilitzar el certificat electrònic instal·lat al navegador. Existeix l'opció de restablir la contrasenya mestra, que elimina la contrasenya mestra actual i permet establir-ne una de nova, però aquesta acció elimina tots els certificats electrònics que estiguin instal·lats. En aquest cas, assegureu-vos que disposeu d'una còpia de seguretat dels certificats electrònics per poder tornar a instal·lar-los, o caldrà tornar a sol·licitar els certificats.

Si disposeu de còpies de seguretat dels vostres certificats i voleu restablir la contrasenya mestra, teclegeu açò a la barra d'adreces del navegador:

chrome://pippki/content/resetpassword.xul

Premeu "Intro" i tindreu l'opció de reiniciar la contrasenya mestra. Recordeu que aquesta acció eliminarà els certificats electrònics del navegador.

Per a més informació, consulteu el Manual "Gestor de certificats a Mozilla Firefox".

Estic utilitzant el navegador Firefox i no em reconeix el certificat de la meva targeta criptogràfica, què puc fer?

Perquè Firefox reconegui una targeta criptogràfica, s'ha de carregar el mòdul PKCS #11 corresponent.

Per exemple, per a la targeta CERES sota Windows, s'ha de seleccionar el mòdul PkcsV2GK.dll, que normalment és en WINDOWS/system32 o WINDOWS/system.

Haureu de consultar al vostre proveïdor de targetes quin mòdul s'ha d'instal·lar al navegador i on es pot localitzar al vostre ordinador.

Una vegada localitzat el mòdul, el procediment seria (exemple per a Firefox 4):

  1. Aneu a Eines > Opcions > Avançat > Xifrat
  2. Premeu el botó Dispositius de seguretat
  3. Ens apareixerà una finestra on se'ns mostren els mòduls de seguretat instal·lats
  4. Per instal·lar el nostre premerem el botó Carregueu
  5. Esborrarem el text «Nou mòdul PKCS#11» i teclejarem un text recordatori (per exemple, CERES PKCS#11)
  6. A continuació haurem d'indicar l'arxiu que conté el mòdul. Per a això, premerem el botó Cerqueu i buscarem a la finestra d'explorador del sistema l'esmentat fitxer (PkcsV2GK.dll si es tracta de CERES, localitzat en WINDOWS/system32 o WINDOWS/system)
  7. Per acabar, premerem el botó Accepteu diverses vegades per finalitzar el procés
  8. Tot seguit tancarem i tornarem a iniciar Firefox.

Quins certificats electrònics puc utilitzar en aquest tràmit?

Per identificar-se i signar electrònicament les sol·licituds i els pagaments, s'admetran els certificats electrònics de clau pública, no revocats, admesos per @firma, la plataforma de validació i signatura electrònica del Consell Superior d'Administració Electrònica. Es poden trobar dades dels certificats actualment vàlides a la pàgina web: DNI electrónico > Autoridades de validación

La plataforma @firma admet certificats electrònics reconeguts d'acord amb l'estàndard ITU-t X.509 v3, emesos per múltiples prestadors de serveis de certificació. Tots els prestadors es troben inscrits en el Registre de la Secretaria d'Estat de Telecomunicacions i per a la Societat d'Informació del Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç d'autoritats d'acord amb allò que estableix l'article 30 de la Llei 59/2003, de 19 de desembre, de signatura electrònica.

Els certificats electrònics d'usuari han d'estar instal·lats al navegador o disponibles a través d'un mòdul PKCS#11 instal·lat al navegador (cas del DNI electrònic).

Si el certificat amb què preteneu autenticar-vos i signar no és d'usuari (hi ha certificats de component, d'entitat jurídica, etc.), pot ser que alguna de les dades personals obligatòries (nom, primer cognom, NIF) no s'ompli, amb la qual cosa la sol·licitud serà rebutjada.

DNI electrònic

L'ús de DNI electrònic per a l'autenticació i signatura en el procés de sol·licitud de certificats requereix tenir instal·lat a l'ordinador del ciutadà un navegador, lector de targetes criptogràfiques i sistema operatiu admesos, a més de la instal·lació d'un mòdul criptogràfic.

Tota la informació d'interès i descàrregues necessàries per utilitzar el DNI electrònic, es pot trobar en aquest enllaç: DNI electrònic.

Alguns tràmits requereixen que us identifiqueu electrònicament (de la mateixa manera que també ho hauríeu de fer si féssiu el tràmit presencialment).

Us podeu identificar electrònicament mitjançant el DNI electrònic.

També ho podeu fer mitjançant altres certificats electrònics expedits per les autoritats de certificació admesos en aquesta seu.

Quins bancs o caixes puc utilitzar per pagar la taxa d'aquest tràmit?

En primer lloc cal tenir en compte que el titular del compte bancari sobre el qual es pretén fer el càrrec de la taxa ha de ser el mateix que el titular del certificat digital amb què es signaran les dades de la sol·licitud (el sol·licitant).

Per al pagament de la taxa s'utilitza la passarel·la de pagaments de l'Agència Tributària i depenent del tipus de pagament haureu de comprovar que el vostre banc o caixa admet aquest tipus de cobraments i l'horari en què ho fan.

Pagaments amb targeta de crèdit

Només es pot pagar amb targetes de crèdit adherides a bancs o caixes que estiguin a la llista que proporciona l'Agència Tributària (Vegeu la llista), l'enllaç de la qual apareix al formulari, al costat de la casella on s'ha de posar el codi de l'entitat, i a la pàgina d'informació general.

El codi de l'entitat és el que apareix a la mateixa llista anterior.

Reviseu l’horari de funcionament de la vostra entitat financera (Vegeu l’horari).

Pagaments amb càrrec en compte

Només es pot pagar amb bancs o caixes que estiguin a la llista que proporciona l'Agència Tributària (Vegeu la llista), l'enllaç de la qual apareix al formulari, al costat de la casella on s'ha de posar el codi de l'entitat, i a la pàgina d'informació general.

Reviseu l’horari de funcionament de la vostra entitat financera (Vegeu l’horari).

He realitzat els primers passos de la sol•licitud, però a l'hora de fer el pagament, em tornen un error, què puc fer?

En primer lloc, comproveu que efectivament heu pagat la taxa, consultant:

Si heu pagat, és possible que hagi ocorregut un error tècnic pel qual no hem pogut mostrar-vos l'identificador.

Visiteu la pàgina Recupereu identificador per veure els identificadors de les sol•licituds que hàgiu fet. Necessitareu el vostre certificat digital (les dades de l'esmentat certificat han de coincidir amb les del sol•licitant).

Si heu pagat i no existeix l'Identificador, haureu d'optar per reclamar la devolució dels diners i tornar a intentar-ho telemàticament o fer la petició per una altra de les vies possibles de sol•licitud (per correu o presencial).

Si no apareix el càrrec de l'Agència Tributària, no s'ha fet la sol•licitud. Les possibles causes són, entre d'altres:

  • Pagament amb targeta de crèdit adscrita a una entitat no permesa.
  • Pagament amb càrrec en compte d'una entitat no permesa.
  • El sol·licitant no és titular del compte bancari sobre el qual pretén fer el càrrec.
  • El banc no ofereix aquest servei en l'horari en què s'ha fet la sol·licitud

Intento baixar un arxiu, apareix un instant i desapareix. Tinc el bloqueig de finestres emergents desactivat, què puc fer?

Aquest és un comportament que es dóna al navegador Internet Explorer (versions 7 i 8) quan es té desactivada l'opció de "Preguntar automàticament si s'ha de baixar un arxiu»

Per activar aquesta opció

  • A la barra de menú, premeu «Eines» i després «Opcions d'Internet»
  • Seleccioneu la pestanya «Seguretat»
  • Premeu el botó «Nivell personalitzat...»
  • Desplaceu-vos fins a les opcions de «Baixades»
  • Activeu la casella «Habiliteu» dins de «Preguntar automàticament si s'ha de baixar un arxiu»
  • Premeu «Accepteu»

Cómo activar la descarga automática de archivos con Explorer

Quina informació he de donar quan em posi en contacte amb el Ministeri de Justícia davant d'un problema?

Quan tingueu algun problema que no hàgiu pogut solucionar seguint les indicacions anteriors, visiteu la pàgina de Contacto i, a través d'algun dels canals assenyalats allà, faciliteu la següent informació:

  • Dades personals per al seguiment de la vostra sol·licitud. Nom, cognoms i DNI.
  • Dades del moment de la fallada. Data i hora de la sol·licitud.
  • Tipus de certificat d'usuari que utilitzeu (per exemple DNI electrònic o CERES de la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i la data de caducitat.
  • Tipus de suport del certificat d'usuari (instal·lat al navegador, en targeta criptogràfica, en memòria externa, tipus USB...)
  • Tipus de navegador i versió que utilitzeu. Per exemple Internet Explorer (versió 6, 7, 8...) o Mozilla Firefox (versió 3.5, 3.6...)
  • Tipus de sistema operatiu i versió que utilitzeu. Per exemple Windows (XP, Vista, 7...) o Linux (Ubuntu, Guadalinex...).
  • Versió de la màquina virtual Java que teniu instal·lada al vostre equip (1.5.0.22, 1.6.0.24…).
  • Resultats obtinguts amb l'enllaç Comproveu si el vostre equip compleix els requisits necessaris per fer el tràmit

Si el tràmit implica el pagament d'una taxa:

  • Tipus de pagament efectuat(Càrrec en compte o Pagament amb targeta).
  • Entitat bancàriasobre la qual s'efectua el càrrec o entitat emissora de la targeta.
  • Codi d'error mostrat en pantalla, si escau 

Comproveu prèviament que el vostre navegador té:

  • El bloqueig de finestres emergents deshabilitat. És necessari per a la baixada del rebut de la sol·licitud i el mateix certificat (més informació).
  • JavaScript activat. És necessari per poder fer la sol·licitud (més informació).

Pujar