Ir a Contenido

Seu Electrònica del Ministeri de Justícia

Seu Electrònica del Ministeri de Justícia Accés al portal del Ministeri de Justícia
Dissabte, 19 Octubre 2019 04:09 Actualitzar data Hora oficial
Advertència: pot no correspondre a l'hora exacta.
Per tant, té caràcter 'merament informatiu i en cap cas de certificació horària

Menú principal

Resolgui els seus dubtes per a la Sol·licitud de Certificat de Delictes de Naturalesa Sexual

Com farcit el formulari de Sol·licitud del certificat?

Els següents camps són obligatoris:

  • Dades Personals
    • Casella de Conformitat
    • Nom
    • NIF o NIE
    • Data de naixement
    • País de nacionalitat
    • Nomeni del pare (Ha d'emplenar aquest camp tal com apareix en el seu document d'identitat)
    • Nomeni de la mare (Ha d'emplenar aquest camp tal com apareix en el seu document d'identitat)
    • País de naixement
    • Província de naixement
    • Localitat de naixement
  • Dades de contacte
    • Telèfon mòbil Sempre ha d'incloure el codi de país (Espanya +34). Per exemple : +34600606060.
    •  Correu electrònic
  • Finalitat
    • Finalitat a la qual es destinarà el certificat

Per a més informació consulti el Manual d'usuari per a la Sol·licitud de Certificat de Delictes de Naturalesa Sexual (PDF. 891 KB)

Requisits tècnics per realitzar aquest tràmit

Tràmit optimitzat per a les següents configuracions:

Windows

  • Windows 7 i Windows 10
    • Internet Explorer 9.x o superior
    • Mozilla Firefox 40.x o superior
    • Chrome 40 o superior

Quins mitjans d'autenticació puc utilitzar en aquest tràmit?

Alguns tràmits requereixen que us identifiqueu electrònicament (de la mateixa manera que també ho hauríeu de fer si féssiu el tràmit presencialment).

Per identificar-se, la Seu del Ministeri de Justícia permet diferents mecanismes per a aquest tràmit.

Certificats digitals / Cl@ve Certificat electrònic

S'admetran els certificats electrònics de clau pública, no revocats, admesos per @firma, la plataforma de validació i signatura electrònica del Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques.

Pot obtenir un certificat digital de diferents proveïdors de serveis de certificació. Un exemple de proveïdor és la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre, que proporciona certificats mitjançant diferents opcions i, per a les opcions que requereixen acudir presencialment a una Oficina de Registre, disposa d'una àmplia xarxa d'oficines associades. Pot obtenir més informació en aquesta pàgina de la Seu Electrònica de la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre.

Si desitja obtenir una llista completa dels prestadors de serveis de certificació acceptats per aquesta plataforma acudeixi a document de proveïdors de serveis de certificació d'@signatura.

DNI electrònic / Cl@ve DNIe

Us podeu identificar electrònicament mitjançant el DNI electrònic.

L'ús de DNI electrònic per a l'autenticació i signatura en el procés de sol·licitud de certificats requereix tenir instal·lat a l'ordinador del ciutadà un navegador, lector de targetes criptogràfiques i sistema operatiu admesos, a més de la instal·lació d'un mòdul criptogràfic.

Tota la informació d'interès i descàrregues necessàries per utilitzar el DNI electrònic, es pot trobar en aquest enllaç: DNI electrònic.

Cl@ve PIN

És un sistema d'identificació i autenticació, que ens permet accedir a serveis de les Administracions Públiques.

Per utilitzar Cl@ve PIN necessita registrar-se a la pàgina de Cl@ve. Per accedir al tràmit necessitarà sol·licitar una Cl@ve PIN, que rebrà en el seu telèfon mòbil.

Cl@ve permanent

És un sistema d'autenticació dissenyat per a persones que necessiten accedir freqüentment als serveis electrònics de l'Administració. Es basa en l'ús d'un codi d'usuari, el seu DNI o NIE, i d'una contrasenya que s'estableix en el procés d'activació i que només ha de ser coneguda per usuari.

Per utilitzar Cl@ve permanent necessita registrar-se a la pàgina de Cl@ve.

Cl@ve Ciutadans UE

Reconeixement paneuropeu de les identitats electròniques, i en concret l'acceptació del DNI electrònic i identificadors similars en Serveis d'Administració Electrònica d'altres administracions europees.

Què és Cl@ve?

Alguns tràmits requereixen que us identifiqueu electrònicament (de la mateixa manera que també ho hauríeu de fer si féssiu el tràmit presencialment).

 

Cl@ve és un sistema gestionat pel Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques, orientat a unificar i simplificar l'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics. El seu objectiu principal és que el ciutadà pugui identificar-se davant l'Administració mitjançant el mecanisme més convenient en funció del tràmit que vulgui realitzar i de la manera més senzilla possible, d'entre les següents: certificat electrònic/DNI-i, Cl@ve PIN, Cl@ve Permanent, Cl@ve para ciutadans de la UE. Aquests mecanismes permeten identificar-se als ciutadans a l'hora de realitzar el tràmit. Per al seu ús, alguns dels mecanismes exigeixen registrar-se en Cl@ve. Més informació a la Pàgina Oficial de Cl@ve.

Com registrar-me en Cl@ve?

Només necessita registrar-se en Cl@ve para Cl@ve PIN i Cl@ve PERMANENT, no és necessari si utilitza Certificat electrònic o DNI Electrònic.

Existeixen diferents maneres per registrar-se en Cl@ve a més d'una àmplia xarxa d'oficines on és possible registrés presencialment o obtenir un certificat electrònic. Li recomanem localitzar l'oficina més propera, que li evitarà desplaçaments i esperes innecessàries. En qualsevol cas, tota la informació està disponible a la Pàgina oficial de Clau a l'apartat Com puc registrar-me.

Què he de configurar al meu navegador per poder fer aquest tràmit?

Hi ha diverses coses que heu de tenir configurades correctament al vostre navegador per poder fer aquest tràmit:

1. Tenir JavaScript activat

Per poder signar i enviar la sol•licitud, el vostre navegador ha de tenir activat Javascript.

Depenent del navegador utilitzat, la manera d'activar JavaScript pot variar. Consulteu l'ajuda del vostre navegador si teniu algun dubte.

A tall d'exemple:

Per activar Javascript al navegador Mozilla Firefox

  • A la barra de menú, premeu «Eines» i després «Opcions...». Si teniu desactivada la barra de menú, feu clic a la pestanya «Firefox» i seleccioneu «Opcions» i després «Opcions»
  • Seleccioneu la pestanya «Contingut»
  • Activeu la casella «Habilita el JavaScript»
  • Premeu «D'acord»

Cómo activar JavaScript en el navegador Firefox

Para activar Javascript en el navegador Internet Explorer

  • A la barra de menú, premeu «Eines» i després «Opcions d'Internet»
  • Seleccioneu la pestanya «Seguretat»
  • Premeu el botó «Nivell personalitzat...»
  • Desplaceu-vos fins a les opcions d'«Automatització»
  • Activeu la casella «Habilitar» dins d'«Active scripting»
  • Premeu «Acceptar»

Com activar JavaScript al navegador Explorer

Per activar Javascript al navegador Google Chrome

  • A la barra de menú, feu clic a la icona de la clau anglesa
  • Seleccioneu l'opció «Configuració»
  • A la part inferior, seleccioneu «Mostra la configuració avançada...»
  • Dins de la secció «Privadesa», seleccioneu «Configuració del contingut»
  • Dins de la secció «JavaScript», activeu la casella «Permet que tots els llocs executin JavaScript (opció recomanada)»
  • Premeu «D'acord»

Cómo activar JavaScript en el navegador Chrome

2. No useu el protocol de transport segur TLS 1.1 ni TLS 1.2

Actualment, els nostres tràmits no estan preparats per funcionar amb els protocols de transport segur TLS 1.1/1.2.

Si esteu usant Internet Explorer en les darreres versions, haureu de desactivar aquests protocols. Per a això, seguiu aquestes instruccions:

  • A la barra de menú, premeu «Eines» i després «Opcions d'Internet» 
  • Seleccioneu la pestanya «Opcions avançades»
  • Desplaceu-vos fins a les opcions de «Seguretat»
  •  Desactiveu les caselles «Usar TLS 1.1» i «Usar TLS 1.
  • Premeu «Accepteu»

3. Tenir instal·lada una màquina virtual Java

Tràmit optimitzat per a Java 7.x

Per poder efectuar el tràmit de la sol·licitud, cal tenir instal·lat al navegador la màquina virtual de Java.

Per comprovar la màquina virtual Java que teniu i, si escau, actualitzar-la a una versió compatible, visiteu la pàgina

webhttp://www.java.com/es/download/installed.jsp

En aquesta pàgina, prement el botó «Verificar la versión de Java» (Verifiqueu la versió de Java) podreu conèixer la versió que teniu en l'actualitat i, si escau, la possibilitat d'actualitzar-la a l'última versió estable compatible amb aquest servei. Per poder fer les sol·licituds que requereixen signatura digital, haureu de instal·lar una versió compatible, disponible a

http://www.java.com/es/

Es recomana deixar únicament una versió de Java i desinstal·lar les que no s'usin per evitar possibles problemes d'incompatibilitat.

Podeu comprovar els requisits de màquina virtual Java mitjançant l'enllaç "Comproveu si el vostre equip compleix els requisits necessaris per fer el tràmit" associat a cada tràmit.

Quan estic efectuant el tràmit em demana una contrasenya mestra, què he de posar-hi?

La contrasenya mestra (o Master Password) és una contrasenya pròpia del navegador Mozilla Firefox que té la finalitat d'augmentar-ne el nivell de seguretat. Si la teniu establerta, Firefox us la sol·licitarà cada vegada que hàgiu d'usar el certificat electrònic.

Per comprovar si teniu contrasenya mestra:

  • A la barra de menú, premeu "Eines" i després "Opcions"
  • Seleccioneu la pestanya "Seguretat"
  • Verifiqueu l'estat de la casella "Utilitza una contrasenya mestra" en l'apartat Contrasenyes.

Des d'aquest menú podreu establir una contrasenya mestra en cas que no n'existeixi cap, o bé canviar l'actual prement Canvia la contrasenya mestra.

Si no recordeu la vostra contrasenya mestra no podreu utilitzar el certificat electrònic instal·lat al navegador. Existeix l'opció de restablir la contrasenya mestra, que elimina la contrasenya mestra actual i permet establir-ne una de nova, però aquesta acció elimina tots els certificats electrònics que estiguin instal·lats. En aquest cas, assegureu-vos que disposeu d'una còpia de seguretat dels certificats electrònics per poder tornar a instal·lar-los, o caldrà tornar a sol·licitar els certificats.

Si disposeu de còpies de seguretat dels vostres certificats i voleu restablir la contrasenya mestra, teclegeu açò a la barra d'adreces del navegador:

chrome://pippki/content/resetpassword.xul

Premeu "Intro" i tindreu l'opció de reiniciar la contrasenya mestra. Recordeu que aquesta acció eliminarà els certificats electrònics del navegador.

Per a més informació, consulteu el Manual "Gestor de certificats a Mozilla Firefox".

Estic utilitzant el navegador Firefox i no em reconeix el certificat de la meva targeta criptogràfica, què puc fer?

Perquè Firefox reconegui una targeta criptogràfica, s'ha de carregar el mòdul PKCS #11 corresponent.

Per exemple, per a la targeta CERES sota Windows, s'ha de seleccionar el mòdul PkcsV2GK.dll, que normalment és en WINDOWS/system32 o WINDOWS/system.

Haureu de consultar al vostre proveïdor de targetes quin mòdul s'ha d'instal·lar al navegador i on es pot localitzar al vostre ordinador.

Una vegada localitzat el mòdul, el procediment seria (exemple per a Firefox 4):

  1. Aneu a Eines > Opcions > Avançat > Xifrat
  2. Premeu el botó Dispositius de seguretat
  3. Ens apareixerà una finestra on se'ns mostren els mòduls de seguretat instal·lats
  4. Per instal·lar el nostre premerem el botó Carregueu
  5. Esborrarem el text «Nou mòdul PKCS#11» i teclejarem un text recordatori (per exemple, CERES PKCS#11)
  6. A continuació haurem d'indicar l'arxiu que conté el mòdul. Per a això, premerem el botó Cerqueu i buscarem a la finestra d'explorador del sistema l'esmentat fitxer (PkcsV2GK.dll si es tracta de CERES, localitzat en WINDOWS/system32 o WINDOWS/system)
  7. Per acabar, premerem el botó Accepteu diverses vegades per finalitzar el procés
  8. Tot seguit tancarem i tornarem a iniciar Firefox.

Quina informació he de donar quan em posi en contacte amb el Ministeri de Justícia davant d'un problema?

Quan tingueu algun problema que no hàgiu pogut solucionar seguint les indicacions anteriors, visiteu la pàgina de Contacto i, a través d'algun dels canals assenyalats allà, faciliteu la següent informació:

  • Dades personals per al seguiment de la vostra sol·licitud. Nom, cognoms i DNI.
  • Dades del moment de la fallada. Data i hora de la sol·licitud.
  • Tipus de certificat d'usuari que utilitzeu (per exemple DNI electrònic o CERES de la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i la data de caducitat.
  • Tipus de suport del certificat d'usuari (instal·lat al navegador, en targeta criptogràfica, en memòria externa, tipus USB...)
  • Tipus de navegador i versió que utilitzeu. Per exemple Internet Explorer (versió 6, 7, 8...) o Mozilla Firefox (versió 3.5, 3.6...)
  • Tipus de sistema operatiu i versió que utilitzeu. Per exemple Windows (XP, Vista, 7...) o Linux (Ubuntu, Guadalinex...).
  • Versió de la màquina virtual Java que teniu instal·lada al vostre equip (1.5.0.22, 1.6.0.24…).
  • Resultats obtinguts amb l'enllaç Comproveu si el vostre equip compleix els requisits necessaris per fer el tràmit

Si el tràmit implica el pagament d'una taxa:

  • Tipus de pagament efectuat(Càrrec en compte o Pagament amb targeta).
  • Entitat bancàriasobre la qual s'efectua el càrrec o entitat emissora de la targeta.
  • Codi d'error mostrat en pantalla, si escau 

Comproveu prèviament que el vostre navegador té:

  • El bloqueig de finestres emergents deshabilitat. És necessari per a la baixada del rebut de la sol·licitud i el mateix certificat (més informació).
  • JavaScript activat. És necessari per poder fer la sol·licitud (més informació).

Pujar