Si està accedint a aquest tràmit amb Google Chrome 46 i versions posteriors o Mozilla Firefox 41.0.1 i versions posteriors, necessita tenir instal·lat en el seu equip l'aplicació AutoFirma. Amb AutoFirma podrà completar el tràmit de forma reeixida. Pot descarregar l'aplicació al següent enllaç: Descarregar AutoFirma. La descàrrega inclou el manual d'instal·lació d'Autofirma.
Interposición de recurso por sede electrónica contra las resoluciones y decisiones de los/las encargados/as de los registros civiles
- Tramitació telemàtica parcial
Presentación
Puede presentar telemáticamente su solicitud o iniciar el trámite requerido a través de este enlace al Registro Electrónico.
Para ello, debe completar el formulario al que se accede desde esta página, anexando la información requerida específica del trámite, dónde se le indicará el modelo de solicitud normalizado a utilizar, si procede, y la documentación adicional requerida.
Se le solicitará que se identifique y firme digitalmente su contenido de acuerdo con los requisitos establecidos para el acceso al Registro Electrónico.
El proceso es equivalente a la entrega física de la instancia correspondiente en la oficina del Registro General del Ministerio. El sistema registrará el formulario firmado digitalmente por el solicitante en un asiento del Registro Electrónico.
Las solicitudes presentadas por este canal seguirán luego el trámite ordinario hasta su resolución final.
Justificante
Quedará en poder del solicitante una copia en formato imprimible (PDF) de la instancia presentada. Esta copia incluye un número de solicitud y un número de registro (el “registro de entrada”) que le permite identificar su escrito o solicitud ante el Ministerio.
Relación y descarga de modelos de solicitud normalizados del Ministerio de Justicia
Requisitos.
Para realizar este trámite es necesario tener instalado en su equipo la aplicación Autofirma. Puede descargar la aplicación en el siguiente enlace: Descarga Autofirma. Este enlace se abre en nueva pantalla. La descarga incluye el manual de instalación de Autofirma.
Consulta de l'estat de la seva sol·licitud
- Tramitació telemàtica parcial
Per consultar l'estat d'una sol·licitud presentada a través del Registre Electrònic del Ministeri, cal que presenteu un nou escrit, sota el mateix assumpte i indicant explícitament que voleu fer un seguiment de la vostra sol·licitud. Perquè puguem informar-vos-en de l'estat, serà necessari que faciliteu el número de registre que us han facilitat en la presentació de l'informe.
Requisits:
Se us sol·licitarà que us identifiqueu i signeu digitalment el vostre contingut segons els requisits establerts per a l'accés al Registre Electrònic.
Procés.
El procés equival al lliurament físic de la instància corresponent a l'oficina del Registre General del Ministeri. El sistema enregistrarà el formulari signat digitalment pel sol·licitant en un assentament de Registre Electrònic.
Relació i descàrrega de models de sol·licitud normalitzats del Ministeri de Justícia
Justificant.
El Registre Electrònic emetrà automàticament un rebut signat electrònicament que tindrà el contingut següent:
- Còpia de la sol·licitud o escrit presentats.
- Data i hora de presentació i número d'entrada de registre.
- Si escau, enumeració dels documents adjunts.