• Tramitació telemàtica completa

Aquest servei està destinat als agents funeraris que, en representació de la família, solen ser els encarregats de comunicar la defunció al Registre Civil.

Per accedir com a empleat d'una funerària, aquesta haurà d'habilitar-vos amb el certificat de representant de la funerària perquè pugueu dur a terme aquest tràmit en nom de la vostra empresa amb el certificat de persona física. Podeu consultar com dur a terme aquest apoderament en les preguntes freqüents sobre l'apoderament. També podeu accedir al tràmit amb el certificat de representant de la funerària, l'associat al CIF i, en aquest cas, no és necessari cap apoderament previ.

Amb aquest tràmit, les defuncions extrajudicials només es podran comunicar als Registres Civils en què s'apliqui el nou sistema d'informació associat a la “Llei 20/2011, de 21 de juliol, del Registre Civil (DICIREG). I només per a defuncions que hagin estat certificades per un metge mitjançant un Certificat Mèdic de Defunció Electrònic (CMDe).

La implantació de DICIREG als Registres Civils s'està fent de forma progressiva des de l'entrada en vigor, el 30 d'abril de 2021, de la Llei 20/2011.

Per comunicar la defunció al Registre Civil:

  • Haureu d'estar en possessió del justificant de l'emissió del Certificat Mèdic de Defunció Electrònic. En aquest cas, accedireu a una declaració ja emplenada prèviament amb les dades que conté el CMDe.

  • ​O també ho podeu fer si teniu el Certificat Mèdic de Defunció Electrònic complet iniciant una nova declaració (aquesta opció només és per a determinats casos en què no s'ha pogut emetre l'esmentat justificant). En aquest cas, cal emplenar el municipi de la defunció abans d'accedir al formulari de declaració, de manera que el sistema validi si el Registre Civil corresponent ha implantat el nou sistema d'informació DICIREG, i, per tant, si és possible o no la comunicació electrònica de la defunció.​​​

Descarregar el manual d'usuari​