Designació experts independents i auditors de comptes de fundacions
- Tramitació telemàtica parcial
Es tracta d'una tramitació telemàtica, ja que si bé es comença el tràmit a través de la seu electrònica de forma telemàtica, no es podrà dur a terme la seva tramitació completa, en tant no es presentin els originals de la còpia autoritzada i còpia simple de les corresponents escriptures o del certificat emès pel secretari del patronat, amb el vistiplau del president, amb signatures legitimades davant notari.
Mitjançant aquest tràmit, excepcionalment, l'encarregat del Registre de Fundacions de Competència Estatal podrà, a instàncies del protectorat o de qualsevol dels membres del patronat, designar un auditor de comptes per verificar els comptes anuals d'un exercici determinat, en els casos en què el patronat, estant obligat a nomenar auditor, no ho hagués realitzat abans de la finalització de l'exercici a auditar conformement al que es disposa en l'article 31 del Reglament de fundacions de competència estatal.
Nomenament d'experts independents i auditors de comptes (PDF, 83 KB)
Legalització de llibres de fundacions
- Tramitació telemàtica completa
Instruccions de presentació telemàtica.
Conforme a l'Ordre JUS/221/2017, de 9 de març, sobre legalització en format electrònic dels llibres de fundacions de competència estatal (BOE) tots els llibres es presentaran en suport electrònic de forma telemática, per via electrònica en el Registre de Fundacions de competència estatal, a través de la seu electrònica del Ministeri de Justícia.
El sol·licitant ha de tenir algun vincle amb la Fundació i ha de presentar-se amb un certificat reconegut.
Descarga online de libro legalizado de la fundación
- Tramitació telemàtica completa